Jdi na obsah Jdi na menu
 


Boj o Jízdní řád 2011/12

25. 12. 2011

 Vážení návštěvníci této internetové stránky.

Komise dopravy Ústeckého kraje navrhla zrušit v úseku Osek město - Moldava a zpět všechny osobní vlaky v pracovní dny mino prázdniny v jízdním řádu 2011/2012. Tato situace nepřinese nic dobrého a z praxe víme, že vede spíše k dalšímu rušení vlaků. V toto souvislosti vydal KČT Litvínov prohlášení, které podpořili další občanské sdružení:
 
Prohlášení
 
Plně podporujeme jednání starostů obcí Osek, Háj u Duchcova, Hrob, Dubí, Mikulov a Moldava ohledně dalšího omezení dopravy na železniční trati Most – Moldava v úseku Osek město – Moldava. Zásadně nesouhlasíme s omezením či zrušením dopravy v pracovní dny ze strany Ústeckého kraje. Další omezení, či zrušení povede k poklesu rozvoje zdejší oblasti Krušných hor.  Před pár roky již došlo k velkému omezení dopravy v pracovní dny slibované náhradou za autobusovou dopravu. Tak se také stalo, jen autobusy jedoucí do Moldavy v Hrobu nenavazují na vlaky, které zde končí či odjíždí. Tím je znemožněno cestování v pracovní dny v úseku Most – Hrob do Moldavy a zpět. V železniční stanici Dubí autobusy navazují a musí navazovat i v Hrobu! Dalším velkým nedostatkem v pracovní dny je odjezd či příjezd vlaků z a do Litvínova. Tím je znemožněn přestup cestujících do a z Moldavy, což vede k odlivu dalších cestujících. Vlaky musí vyjíždět a končit v železniční stanici Most, kde mají návaznost na další vlaky přijíždějící z různých směrů. Celá věc je vedena cíleně, aby vlaky jezdilo stále méně cestujících a postupně docházelo k dalšímu rušení vlaků, až zastavení provozu. Z praxe známe, že pokud se zruší vlak, již nikdy se nezavede zpět a začíná další rušení.       
Naši předkové a dědové věděli, jaký potenciál má zdejší oblast Krušných hor, kdy v jízdním řádu byl veden vlak Praha – Moldava.      
Železniční trať Most – Moldava je v úseku Louka u Litvínova – Dubí – Moldava funkční Kulturní památkou ČR. Mosty, tunely, zářezy ve skalách jsou toho vzácným dokladem. Např. kamenný klenutý most v obci Křižanov je jakousi zmenšeninou mostu Rakouského Semmeringu. Tato významná památka/celá trať/ aspiruje v rámci projektu Mountanregion Erzgebirge spolu s dalšími památkami na obou stranách Krušnohoří na zápis do seznamu památek Unesco. Takovouto železnici mít např. v Rakousku či Švýcarsku, chovali by se k ní jiným způsobem.
Dále vyzýváme a prosíme o pomoc zastupitele Ústeckého kraje, aby oprášili volební program strany, za kterou kandidovali a podívali se, kdo máte v programu záchranu moldavské železnice podle toho jednali a hlasovali.  
 
Za:
 
KČT Litvínov, KČT CVČ Most, KČT Lokomotiva Most, KČT Slavia Most, Sport Centrum Bouřňák o.p.s., Společnost přátel města Duchcova a Občanské sdružení pro záchranu hradu Rýzmburk
 
Michal Švec, člen KČT Litvínov
 
 
Zachráníme Moldaváček?
Ústecký kraj nechce na další sezonu objednávat spoje z Mostu na Moldavu v Krušných horách. Dle návrhu nepojede ve všední den žádný vlak do cílové stanice, víkendový a prázdninový provoz zůstane zachován.
Více na webu turistalitvinov.estranky.cz. 
V obavě z dalšího omezení provozu na této kulturní památce vyzývá Klub českých turistů Litvínov školy na Litvínovsku, aby v pracovních dnech využívaly jízdu vlakem ke školním výletům do okolí Moldavy.
Pokud aspoň 1x v roce, ve všední den, kolem 150 tříd z Litvínovska / přidají se z dalších obcí/ uspořádá v jarních a podzimních měsících výlet do této krásné partie Krušných hor, zůstává naděje, že provoz na trati omezen nebude.
KČT Litvínov nabízí zájemcům ze škol zajištění svých zkušených průvodců, tipy na výlety a časovou koordinaci zájmu o vlakové školní výlety.
 Kontakt: tel. 476 767 621, novotny@mulitvinov.cz
Zároveň vyzývá další znalce Krušnohoří, aby na stejný kontakt nabídli své průvodcovské služby. Po jízdě oběma tunely jim budou odměnou zářící oči dětí, z nichž většina zná jen sedačky aut... 
Ing. Karel Šlechta, Antonín Reichelt a Václav Novotný z KČT Litvínov